Home Båten Crew Kapteinens logg Mannskapet forteller Diverse Bilder Gjestebok Trans Atlantic Crossing 2003 S/Y Clitoria PFM |
Utstyr ombord |
S/Y Cliteria PFM Amel Super Maramu 1995 mod. Motor: Volvo TMD22A 78 hk LOA 16,00 m. Aggregat: Onan diesel 50hz 6,5 kW LWL 12,60 m. Baugpropell (telesk.inf.i skrog) 10 hk Bredde 4,60 m. Diesel tank Aluminium 600 l Dybde 2,05 m. Ferskvannstank. Plast 1 000 l Mastehøyde 20 m. Roller furling (el.) jib 65 m² Gross Tons 38 Net: 34 Roller furling (el.) main sail 35 m² Deplasement 16 t. Roller furling, mizzen sail 19 m² Netto vekt 14 t. Mizzenballooner 31 m² Ballast 5,5 t. Ballooner 68 m²
Bezenzoni Hydraulisk gangvei m/fjernkontroll. 10’ AB (3 meter) RIB m/ 15 hk. 4 takt Honda. Bugel anker med 85 meter kjetting (QCR anker som reserve). Lofrans horisontalt ankerspill.
Innkvartering Bauglugaren har 2 køyer (kan gjøres om til dobbeltkøy) og mye skap plass. Baderom med toalett og dusj mellom baug lugaren og salong. Toalettet har egen holdingtank på 80 liter. Salongen har en U-formet messe/salong, en sofa og en ”los køye”. Der er fryser samt mye stueplass for proviant i salongen. Videre har salongen og byssa felles varmeapparat og aircondition. Bysse med vaskemaskin, oppvaskmaskin, gass komfyr, microbølgeovn, kjøleskap, fryser og ismaskin. Mye stueplass for proviant og kjøkkenutstyr. Bestikk/Navigasjonssentral med kartbord, VHF, kortbølgeradio, satellitt telefon, kartplotter, radar, vindmåler, dybdemåler med mer. Maskinrommet er stort og rommer alt maskineri og drivstofftanker. Maskinrommet er ”vanntett” og totalt forseglet fra resten av båten og har enkel adkomst fra cockpit. Dette gjør eventuelle reparasjoner utrolig enkle, samt det finnes ikke et snev av ”båt lukt” noen andre steder i båten. Rommet mellom salong og skipperlugaren innholder en stor bred køye. Der er en del skap plass i gangen, men batteripakken som sitter i forseglet kammer (lufting ut) under køyen tar en del plass. Baderom med toalett og dusj foran akterkabin. Toalettet har egen holdingtank på 80 liter. Akterkabinen er stor og romslig med mye skap plass. Den har en stor dobbelkøye, sofa og et skrive/sminkebord. Videre har lugaren egen aircondition og varmeapparat.
Elektrisk Båten er utstyrt med 220 volt, 110 volt, 24 volt og 12 volt. Magnetronic DCC 4000 Battery Controll System. Onan diesel 6,5 MDKDP (6,5 kW). 8 stk forbruksbatterier ny 2008. 4 stk. solsellepanel Autopilot: Raymarine smart pilot 8002 m/S3 Core Pack ny 2008 Radar 1: Raymarine E 120 i cockpit, 36 Nm m/GPS, kartplotter, SeaTalkhs network ny 2008 Radar 2: Furuno RDP 139 i bestikken, 24 Nm m/GPS WAAS, kartplotter. NavNet system. Brooks & Gatehouse Hydra 2 system, dybde, wind, speed etc. SSB/kortbølgeradio: ICOM IC M710 VHF: Raymarine RAY 240 Nera Worldphone, #QUKC 911925 R2K, VIA-Inmarsat. Clarion M275. Toshiba DVD player. 15” Envision 2 stk.seperate Aircondition anlegg, Varmeovner, Varmtvannsbereder (kjølvann og elektrisk), Watermaker (omvendt osmose), Oppvaskmaskin, Vaskemaskin/tørketrommel, Kjøleskap, Fryser, Microbølgeovn og gas Komfyr.
Rigg Aluminiums master. Stående rigg, alt rustfritt stål, nytt 2008. 2 stk Lewmar # 58 ST manuell/elektrisk 3 stk Lewmar # 40 ST 4 stk Lewmar # 16 ST 2 stk Lewmar # 44 ST Roller furling (el.) jib 65 m². Roller furling (el.) main sail 35 m². Roller furling, mizzen sail 19 m². Mizzenbaloner 31 m². Baloner 68 m².
Sikkerhetsutstyr Innebygd ROT Halon 1211 aut. brannslukkersystem for maskinrommet. Brannslukkere ABC i alle oppholdsrom (5stk.). Redningsflåte: Autoflug 6 manns. Kontrollert og godkjent 2008. Redningsvester. 12 stk. EPIRB ARC RLB-33 cat.II. 406 MHz. Kontrollert og nytt batteri 2008. 2 hestesko livbøyer. Mann over bord markør/bøye. Livliner langs dekk for påkobling av seler ved arbeid på dekk i røft vær, samt mørke. Førstehjelpsutstyr. Signal pistol og flares nye 2008. Båten har vanntette kollisjonsrom foran og bak, og kan om nødvendig stenges av i 5 vanntette avdelinger.
|
Home Båten Crew Kapteinens logg Mannskapet forteller Diverse Bilder Gjestebok Rute Trans Atlantic Crossing 2003 |